Πέμπτη 5 Απριλίου 2007

Το κουσούρι - Μνήμη Γιάννη Τσαρούχη

Το κουσούρι - Μνήμη Γιάννη Τσαρούχη

 

Γενικά είμαι χριστιανός και γι αυτό είμαι και ανθρωπιστής. Παραδέχομαι δηλαδή τον άνθρωπο όπως είναι. Ο Χριστός λέει να επισκεπτόμαστε τους φυλακισμένους. Μα οι άνθρωποι αυτοί έχουν κάνει πράξεις επιβλαβείς για την κοινωνία. Ωστόσο ο Χριστός λέει: « Ημουν κι εγώ φυλακισμένος». Ο άνθρωπος είναι και οι αρετές του και οι κακίες του . Παίρνω τον άνθρωπο όπως είναι. Δεν τον παίρνω ως ένα πλάσμα τέλειο. Μέσα εκεί θα βρούμε, αν είμαστε ικανοί , το θεϊκό μέρος του ανθρώπου.

 

Μου αρέσει να ζωγραφίζω γυμνά, γιατί έτσι μπορεί κανείς να κατανοήσει την ψυχική γεωμετρία του ανθρώπου. Μετά φόβου θεού, πίστεως και αγάπης. Πρέπει να αντιμετωπίζει κανείς το σώμα σαν έργο του αγαθού πατρός Θεού, και όχι του σατανά, όπως έπίστευαν οι επάρατοι εχθροί της εκκλησίας, μονοφυσίτες. Για να υπάρχει νυμφίος, πρέπει να υπάρχει και γάμος και πρέπει να μάθουμε ποιος παντρεύεται ποιόν. Μην πλανάσθε, Ιουδαίοι. Το σώμα το φθαρτό παντρεύεται με την αθάνατη ψυχή και γι' αυτό έχει κοσμηθεί o νυμφώνας της εκκλησίας. Οσα είπα είπα, δεν είμαι όμως θεολόγος.

Γ.Τσαρούχης., Αγαθόν το εξομολογείσθαι

1 σχόλιο:

katerina είπε...

Με ξαφνιασε ευχαριστα!ο λογος του Τσαρουχη.αλλο το φαινεσθαι και αλλο το ειναι των ανθρωπων!τι να σου πουν και οι θεολογοι γι αυτες τις μερες?Οταν μιλα η ψυχη ,μιλαει ο θεος !Καλη αναβαση στον Γολγοθα φιλαρακια μηπως και σταυρωσουμε κανενα''εγω''και ζησουμε την Ανασταση!